Är livet i fas?

Hej!
 
Nu har det gått över två år sedan jag skrev på bloggen sist, och mycket har hänt sedan dess.
För att göra en lång historia kort så separerade jag från min förra sambo, fick lära mig att stå på egna ben och bo helt själv och få ihop livspusslet med hundar, hästar, jobb, ekonomi osv. Sommaren 2016 träffade jag Christian, min nuvarande sambo, "kruxet" var dock att han bodde 22 mil från Norberg där jag jobbade och bodde. Till en början pendlade jag mellan Norberg och Hova, vilket inte gjorde livspusslet enklare haha.. 
Men nu bor jag här i lilla Hova i Västra Götaland, ihop med Christian och våra två hundar och katter i en liten torparstuga på hans föräldrars stora gård. Här bor också våra tre hästar, och Christians föräldrar och lillasyster bor i grannhuset.
Jag har i samband med flytten hit bytt jobb och jobbar nu som projektledare på Moelven Limträ i Töreboda. 
Mitt i allt så håller vi äben på att bygga vårt drömhus, en Tranan special från Fiskarhedenvillan som beräknas vara helt klart i maj 2018.
Sommaren 2018 ska jag även bli fru Joby om livet går enligt planerat, och tills dess är det dags att bli smal!
 
Under de här två åren har jag pendlat massor i vikt och kroppsform, i dagsläget har jag lagt på mig några sambokilon plus att motivationen vart helt borta för träning och nyttig kost under flytt och byte av arbete. Det är inte bara att flytta från sin familj och vänner, säga upp en fast anställning på ett företag man trivs bra på och byta kollegor.
I skrivande stund väger jag 77,4 kilo och det är dags att bli smal. Mitt mål är att väga 60 kilo till vårt bröllop nästa sommar.
Självklart så kommer metoden för att gå ner i vikt vara strikt LCHF, motion och enklare hemmaträning. Precis som när jag gick ner från 98kg till 62kg.
 
Den bästa sporren för mig då var min blogg och mitt instagramkonto där jag visste att många följde min resa. Så precis som då så kommer jag att blogga om resan till ett hälsosammare liv, och även lägga upp bilder för motivation på instagramkontot llomback.
 
Hoppas ni vill vara med på min resa! 
 
Kram/ L



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen