Helg 🌸

Sitter och intar en mumsig frulle i form av rysk yoghurt, hallon och linfrö, ostrullar och kaffe. 
Igår vart det grillad pepparbiff, grillade grönskar, rotfruktsstrips och en svampsås👌🏻 sen valnötter och ett glas vin till TVn. 
Var ut och gick i tre timmar igår med hundarna och Mattias, gäller att passa på nu innan valpen kommer i veckan och vi blir låsta! 

Planen inför veckan är att köra likadant matschema som jag gjorde förra våren när jag gick ner som mest i vikt. Det funkade ju då så borde funka nu med! Bakar just nu fröknäcke ( recept här http://linnslchf.blogg.se/2014/april/froknacke-ala-linnslchf.html ) , till kvällen blir de en görfet tacogratäng! 

Nu ska huset städas, hårfällningstider! Tjing 💕 







Äntligen långhelg!

En kort men intensiv vecka har det varit. Mycket på jobbet, mycket hemma. Skönt med en tredagars helg nu utan några saker inplanerade! 
Har inte uppdaterat något kring mat eller motion på ett par dagar så här kommer en liten summering:
Onsdag: 
Frukost- rysk yoghurt med en mosad jordgubbe och linfrö 
Lunch- kycklingcarnonara (recept på det finns här http://linnslchf.blogg.se/2014/april/ )
Middag- kycklingfilé med varma grönsaker och beasås på Ikea. 

Torsdag: 
Frukost- rysk yoghurt och hallon 
Lunch- kycklingcarnonara 
Middag- minipizzor (recept på detta finns här http://linnslchf.blogg.se/2014/may/minipizza-ala-linnslchf.html) 

I onsdags var vi till Ikea och köpte utemöbler direkt efter jobbet så då fanns ingen tid till motion. Igår gick jag upp kl 04 och sprang intervaller tillsammans med hundarna och körde styrka efteråt. 

Tog en skön sovmorgon idag, till kl 8.30. Kanske ingen rejäl sovmorgon i mångas öron men är man van vid att gå upp kl 5 så var den rejäl haha! Vägde mig direkt jag vaknade, -1,5 kilo sen i måndags. Kalas! Mycket vätska säkert nu när man blivit så strikt igen men ändå, kul med resultat!
Nu sitter jag och äter rysk yoghurt med hallon och dricker kaffe, blir ridning, hästpyssel och en springtur nu innan det är dags att fira pappas födelsedag! 

Kram 💕


Rysk yoghurt, hallon och linfrö 


Kycklingcarnonara 

Dagens mat och motion

Idag intogs frukosten framför datan på jobbet i form av ost och skinkrullar, lite som smörgås utan bröd med bara pålägg haha. 
Lunchen och middagen var densamma, kebabgryta med en god sallad till, receptet hittar ni här http://linnslchf.blogg.se/2014/march/kebabgryta-ala-lchf.html . 
Kolhydratsintaget landade på 12g och det blev 1600 kalorier då jag även tog en ölkorv efter jobbet.
Tog mig ut på en springrunda också. Var upp till Falun igår och gick sträckan som jag och Janna ska springa på tjejruset 20/5 så man fick en bild över hur man bör lägga upp träningen inför det. Körde 4 km idag och fick den snabbaste kilometertiden jag haft någongång när jag sprungit. Kändes riktigt lätt och skönt, och det hör ju inte till vanligheten. Efter springturen körde jag liten styrka med hantlar, magövningar och benövningar. Hoppas på lite träningsvärk imorgon så man får ett kvitto på att man gjort någon nytta i alla fall, haha! 
Nu har jag lagat matlådor tills imorgon och ska ta tidig kväller, sömn är viktigt när man ska prestera. 

Kram 💕


Kvällens kebabgryta

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen