Tillbaka till rutiner igen

Godmorgon!
 
I dag är det dag två på jobbet efter semestern, tänk att det alltid är kaos när man kommer tillbaka efter  veckor ledigt. Skulle vara skönt om hela byggsverige stannade och ingen gjorde något vecka 29-31 haha.
Upptäckte en väldigt positiv grej med att börja jobba, det är omöjligt att gå och småäta! Hemma på semestern har jag gått och norpat nått hela tiden så fort jag vart lite sugen eller småhungrig. Första två veckorna åt jag chips, asså seriöst typ två påsar i veckan! Jäkla gött var det att bara unna sig, då kändes det mest skönt att gå tillbaka till strik och hälsosam kost igjen.
Här på Moelven erbjuds en smörgås på morgonen, de har vart det svåraste för mig sen jag började här att låta bli den. Men jag har börjat spara min morgonfrukost till att ta den på förmiddagskaffet på jobbet så jag har något annat att äta.  Det sköna med mina fina kollegor är att ingen ifrågasätter varför jag väljer att äta något annat! På mitt förra arbete var det väldigt många som hade åsikter om varför jag gjorde si eller så..
Till eftermiddagskaffet finns det kakor eller glass, tack och lov har jag aldrig vart någon sockerråtta så det är lätt att avstå. Väl hemma är det ju dags för middag direkt, sen är det så fullt upp med hästar och hundar att man inte hinner småäta. Hoppas detta kan ge viktminskningen en skjuts i rätt riktning!
 
Imorse började jag dagen med en rask promenad med hundarna, 05.30 bar vi iväg. Just då kändes det jobbigt, men nu kommer jag kunna njuta av att jag inte behöver motionera när jag kommer hem. Gött!! Jag är lat haha :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen