Ny vecka och nya mål

Nystart vecka 2 dag 2, vågen visar -0,7 kilo sedan förra onsdagen. Det känns helt OK med tanke på helgens festligheter!
Jag lovade ju att skriva om hur det gick att åka på lastbilsutställning och hålla en diet. För det första kan jag ju börja med att skriva vad utställningen innebär för er som inte är insatta i det. Vi ställde ut tre lastbilar, åkte ett gäng med bland annat min bästa vän och hennes kille som kör åt Joby (min sambos familjeåkeri). Solen skiner, över 200 lastbilar ställs ut och så gott som alla på plats är inställda på party hela natten med dunka dunka och ljusshow. 
Det är fler mil till närmsta restaurang eller affär och vi ska sova i lastbilen och sen tillbringa hela "dagen efter" på området. Den enda mat som finns att köpa är hamburgare, bullar, chips, godis och läsk. 
Som tur var så var det inte första gången vi var iväg på detta, så jag hade förberett mig!
Min dryck bestod av vin, en lagom mängd som inte skulle ge mig några urspåringar eller ett farligt dagen efter sug.
Jag hade med ölkorv, korv med hög kötthalt att grilla och äggröra och bacon att värma till frukost. Till middag åt jag en hamburgare utan bröd.
Det gick bra att hålla sig med kosten, min enda urspåring var att jag tog några klunkar öl innan jag kom på mig själv. Men jag är ganska nöjd ändå...
 
Igår sålde vi vår ena häst, lilla minishettisen Hexapoda. Snällare, rarare och underbarare häst kommer vi aldrig att hitta igen. Men det var behövligt med ett djur mindre nu när husbygget drar igång, vi planerar bröllop och jag ska bli smal. För det tar tid att bli smal, de är ingen dans på¨rosor...
Maten blev ost och skinkrullar till frukost, kycklingspett och coleslawsallad till lunch och köttbullar, blomkålsmos och gräddsås till middag. Recept på suuupergoda köttbullar kommer strax!
 
Idag inledde jag med ost och skinkrullar (fantasifull jag vet), en PW på 6,5km och sedan magträning och rumpträning. Jag brukar köra dessa två https://www.youtube.com/watch?v=rpih7AAecSo och https://www.youtube.com/watch?v=OnnEwVOhNTI
Nu har jag stoppat i mig retser från gårdagens middag och ska skura golvet i köket. 
 
Kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen