Gamla inlägg som ger motivation

 
 
Satt och funderade på varför inte vågen rör sig. Sakta sakta kryper det neråt men inte alls enligt mina önskemål.
Jag bloggade mig ju igenom hela min förra LCHF resa och hittade då ett inlägg om vilka misstag jag gjort med LCHF. Dels så åt jag för mycket, för stora portioner och så motionerade jag utan att svettas. Så fort jag började svettas och äta mindre rasslade vågen iväg.
I dagsläget så äter jag strikt LCHF, men rannsakar jga mig själv så behöver jag inte äta lika mkt som jag gör för att hålla mig mätt. Jag motionerar varje dag, men de är en promenad med hundarna och ibland lite hemmaträning utan vikter. Sista två veckorna har det inte sprutat svett direkt..
Det jag gjorde då, var att äta små portioner och se till så jag aldrig vart riktigt hungrig för då triggades suget efter mycket mat och onyttigheter igång. Minst fyra dagar i veckan tränade jag hårt, så svetten rann av mig.
Jag skulle väldigt gärna Vilja ha en crosstrainer som jag hade då, men den får verkligen inte plats inne hos oss, och vårt nya hus är inte färdigbyggt förens till våren. Jag vill också springa men min gamla knäskada säger ifrån, och när motion gör riktigt ont så forsvinner motivationen lätt...
Funderar på att börja gå på gym några kvällar i veckan, men jag har alltid haft en viss skräck för att sätta min fot på ett gym. Det är sällan mitt dåligt självförtroende hindrar mig från att göra saker jag tycker är obehagligt, men i detta fallet har det tyvärr blivit så. Och det blir ju inte bättre för att man skjuter på det fler år heller!
 
I dag ska jag veckohandla nästa veckas mat, den veckan är noga planerad och räknad på. Ska försöka motionera rejält också och hoppas på i alla fall ett kilo ner under den veckan.
 
I går åt vi lättlagad mat, använda icas grytbas med paneng curry och stekte kyckling och la i. Har även beställt shiratakiris och nudlar från purepasta, så det vart "ris" och blomkål till.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen