Medvetenhet

För att lyckas med sin viktminskning är det viktigt att veta hur mycket man stoppar i sig och hur mycket man gör av med. Jag använder ju aktivitetsarmbandet polar loop som ger mig en bra överblick över hur mkt jag förbränner. På mitt jobb är jag väldigt stillasittande, sitter framför en dator hela dagarna (jobbar som konstruktör). På en dag måste jag ut och gå minst två timmar på kvällen för att förbränna de jag ätit. Förra våren, typ i mars, vägde jag också ca 70 kilo. Min kropp trivs som bäst där men jag vill ner till 60 vilket betyder att jag måste tvinga ner kroppen i vikt. Denna vecka kommer jag räkna allt jag äter för att se till att hålla ner kolhydraterna och samtidigt inte äta as mycket mer kalorier än det jag gör av med. Det är enda sättet för mig att gå ner i vikt när kroppen är i sin favoritvikt. Men bara man vänjer sig vid lite mat så går de bra, jag lovar att det bara är mentalt. Som motivation funderar jag på att beställa dessa byxor i en storlek för liten, för att ha som mål att komma i dem UTAN bilringar som hänger över! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen