Att hålla koll och lyssna på sin kropp

Hallå!

Nu har jag ätit "vanlig" kost några veckor. Jag väger mig regelbundet och vågen visar samma siffror, skönt! Det jag äter är vanlig husmanskost, dock ser jag till att äta mer grönsaker än potatis. För det mesta räknar jag vad jag äter, ligger på cirka 1500-2000 kalorier om dagen. När jag jobbar eftermiddag eller är ledig så hoppar jag över frukosten, annats äter jag oftast 200g fil och 30g müsli till frukost.
Måste säga att det är väldigt skönt att gå tillbaka till vanlig mat, det är enklare att få tag på mat och lättare när man blir bortbjuden. Det jag saknar med LCHF var att jag mådde bättre i magen och stod mig längre på varje mål.
Skulle kunna tänka mig att gå ner några kilo till, men just nu är det så mycket annat runt omkring så jag fokuserar på att behålla min vikt jag har nu.
Jag har en Samsung, på den finns det något som heter promenadkompis som räknar ut hur många steg jag gått på en dag, hur långt och hur många kalorier jag bränt. Såna här dagar när jag jobbar blir det ungefär 1,2 mil och 1500 steg på en dag, så man ligger i fast man inte utför aktiviteten motion.

Jag ska försöka bli lite bättre på att skriva här och uppdatera hur jag gör och lever för att behålla min vikt. Hoppas ni vill fortsätta läsa! :)

kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen