Lediga dagar

För många innebär lediga dagar att man ska slappa. Ja visst ska man ta de lugnt, men vilken chans man har till motion! Vaknade halv sju, åt frulle och drog ut på en joggingtur. Tog en lång varm dusch, smorde mig med massa bra cremer och gick runt och kände mig fräsch en stund medan jag väntade på att sambon skulle vakna som jobbat hela natten. Tog och bakade lite kanelbullar och lagade mat inför kvällen sen åkte vi ut och firade pappa dom fyllde 55 år idag. 
Väl ute hos päronen körde jag agility med hundarna i en timme, red mistur i nästan en timme och sen gick jag hem. Jäklar vad hungrig jag var! Mumsade middag och drack ett glas vin. 
Jaha, imorgon då... Då är det upp till bevis om jag lyckats ta mig ner till 65,8 man kan ju hoppas! Jag har i alla fall kämpat för det :) 

Dagens mat
Frukost- fröknäcke med ost och smör
Lunch- rester från gårdagens middag 
Middag- tacos bestående av 150g köttfärs, 50g isbergssallad, 20g gurka 80g creme fraish med lite vitlök och ostchips med 100g ost 

Dagligt intag 
Kolhydrater 12g
Protein 83g
Fett 98g
Kalorier 1254 
Johanna
2014-05-06 @ 16:28:56
URL: http://www.photobyjohanna.weebly.com

Hej, hur räknar du ut hur mycket kolhydrater, protein, fett samt kalorier i allt du äter? Jag känner att jag också måste göra det för att ha kontroll.
Vore tacksam för svar. Mvh Johanna

Svar: Hej! Jag använder mig av appen lifesum :)
Linn




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen