Borta bra men hemma bäst!

Nu är vi hemma från vår semestertripp, 100 mil på två dagar. Vi åkte tur och retur till Ullared, shoppade och bodde på hotell sen tog vi och turistade lite på vägen hem! 
Har ju bantat bort mer än 30 kilo, så jag köpte massor med kläder för att uppgradera garderoben. Ska lägga upp lite bilder sen när jag plockat upp allt! 
När man är på resa stöter man ju på en del frestelser, här kommer en liten hjälp för hur man undviker dem inför semestern! 

Började resan klockan 5 igår morse, hade med kaffe och skulle äta frukost på vägen ner. Jag ville stanna på donken och äta ägg och bacon, men sambon ville in på ett annat matställe. Där fanns bara mackor och yoghurt med müsli, magen skrek efter frukost. Vad gör man?  Jo, det fanns räkmackor. Pålägget var sallad, gurka, ägg, räkor och massa majonäs. Lösningen är så klart att bara äta pålägget! 
Jaha då var frukosten avklarad, nästa utmaning var lunchen som skulle intas inne på Ullared. Men där fanns sallad, tog bara grönsaker, kyckling och räkor och vräkte på dressing. Då var magen nöjd! 
Sen var det middag, åt på ohlerys och där var det bara att byta ut kolhydraterna mot grönsaker. 
Som kvällsmys traskade jag iväg till Ica och köpte jordgubbar och lite nötter. Där kom "fusket", jordgubbarna innehåller ju en del socker men är man på semester så är man och jäkligt mycket bättre än en påse chips! 
Frukosten idag vart äggröra och bacon, fint med Hotellfrukost. De fick räcka fram till lunch, nu sitter jag och väntar på mat hemma hos mamma och pappa. Gött!! 










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen