Veckoslut

Söndag idag och slut på den här veckan! Idag har jag gått all in för att få bort helgvikten. Släpper alltid lite på gränserna under fredag kväll och lördag. Släppa på gränserna betyder inte äta kolhydrater utan att jag äter lite mer, kanske äter 25 g kolhydrater och 2000 kalorier istället för mina vanliga 15g och 1000 kalorier. Jag släpper bara på gränserna om jag gått ner till mitt mål under veckan, mitt mål är alltid att minska 0,7 kilo i veckan. Den här veckan minskade jag 1 kilo, och jag åt en smörgås igår när svärfar bjöd på kondirori till lunch. Fy fan, har fortfarande ont i magen!! Vart uppblåst som en luftballong och gasig. 
Så idag har jag ägnat mig åt att bara få bort helgmyset. Får se på vågen imorgon vad veckan startar på! 
Idag avslutade jag dagen med en joggingtur istället för att börja med en, gick förvånansvärt lätt. Kändes som jag flög fram! Typ. Men de kändes bra, verkligen! 
På dagen har jag ridit och jobbat på ute i stallet hela dagen så nu är jag trött och det ska bli riktigt skönt att sova. 

Dagens mat: 
Frukost- 2 jordgubbar, 50g turkisk yoghurt och 3 hackade sötmandlar 
Lunch- 150g pulled pork, 20g isbergssallad, 2 msk vit kebabsås
Middag- rester från gårdagens grillning i form av 200g fläskkarré, 1/2 gul paprika, 4 skivor zucchini och 1 msk aioli. 

Dagligt intag: 
Kolhydrater 13g
Protein 68g
Fett 76g
Kalorier 997 




Venus
2014-04-08 @ 19:29:48

Superfina bilder och riktigt bra inspiration också!

Venus
2014-04-08 @ 19:31:21

Superduktigt att du lyckats gå ner så mycket i vikt! Hur har du tid/ork att laga mat varje dag? Jag försöker fixa storkok två gånger i veckan och till och med det tar emot haha!

Svar: Jag har pluggat på distans i två år så då har de gått lätt. De är värre nu när jag jobbar, men jag älskar variation och att äta olika goda matträtter, så att laga ny mat varje dag hjälper mig att få bort suget :)
Linn




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen