På gång igen!

Nu har jag äntligen fått rätsida och lugn i vardagen igen! Har återgått till mat och motion med rutin och stressen är borta. 
Idag sov jag till 11, 12 timmar!! Antar att det är sömnbristen som gjorde sig påmind. Sedan kom mamma, pappa, farmor, farfar och min farbror och firade min examen och födelsedag. Gjorde räkmackor fast en utan bröd till mig, precis lika gott som med bröd! 
Åkte ut till stallet och pysslade lite med hästarna, sen gick jag och hundarna hem. Underbar ljummen kväll med fågelkvitter och alla ljuva dofter som hör sommaren till, man blir så glad i själen! 
Imorgon bitti ska jag väga mig och se vad två veckor med stress, katastrofal dygnsrytm, konstiga matrutiner och sömnbrist gjort med vikten. Min spontana tanke är att jag gått upp eftersom jag inte rört mig en meter, men vi får se! Målet är att ta mig därifrån jag är imorgon till 59,nånting kilo tills årsskiftet. Mitt stora bantarmål var 65 kilo, de har jag nått så nu vill jag nå min drömvikt nämnligen att komma under 60 kilo! 

Dagens mat
Frukost/lunch- räkmacka utan bröd (sallad, ägg, räkor, majonäs) 1g kolhydrater, 258 kalorier 
Middag- pizza gjord på LCHF klubbens pizzamix toppad med krossade tomater, ost, skinka och champinjoner. Till det hade jag 1 msk Felix beasås. 5g kolhydrater, 301 kalorier 

Motion -323 kalorier 

Dagligt intag 
6 g kolhydrater 
559 kalorier 

Jag vet att jag har ätit väldigt lite idag, men jag har helt enkelt inte vart mer hungrig så varför då äta mer? Får många frågor om varför jag äter så lite kalorier ibland och mitt svar är- jag äter så jag inte är hungrig. Vissa dagar äter jag 2000 kalorier, andra dagar 500. Så länge magen är nöjd är jag nöjd, kalorierna är bara en siffra, de är kolhydraterna jag håller koll på :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen