I huvudet på ett före detta fetto

Jag har alltid varit tjock, och tyvärr blir ofta tjocka barn ensamma. Jag var blyg och hade svårt för att ta kontakt med andra barn. Ofta när jag kom in i ett rum tänkte jag "hmm, undrar om någon här är tjockare än mig" och om det var någon som var större än mig kände jag mig otroligt lättad. Jag åt, mycket och ofta. Mamma och pappa serverade alltid äkta hemlagad husman och jag var begränsa med chips och läsk till helgerna. Dock älskade jag mat och såg det redan som liten som en aktivitet att äta, det var mysigt att komma hem från skolan och sätta sig med mamma och pappa och äta den goda maten. Det fanns nästan inga andra barn ute där vi bodde och jag hade inga intressen förutom mina hästar så oftast vart det inget aktivt liv efter skolan. Dock var jag aldrig fet som barn, bara överviktig och en mullis eftersom jag hade mina begräsningar och ridningen. Problemet uppstod när jag sålde min häst första året på gymnasiet och jag var utan häst några månader, istället för att rida så åt jag. Sen träffade jag min nuvarande sambo och vi flyttade ihop efter ganska kort tid, då smög sig ytterligare några myskilo på och när jag ställde mig på vågen visade den 97,5 kilo. Jag började 01-01-2013 och har nu gått ner 34 kilo, hur de gick till eller rättare sagt går till vet ju alla som har läst min blogg.
Jag får ofta frågan om jag kommer att sluta med LCHF när jag är klar. Jag svarar samma till alla- jag kommer aldrig att sluta med LCHF!
Med LCHF håller jag mig mätt och nöjd, det fysiska suget är borta och jag har inga problem med att vara måttlig. Alla besvär som eksem, magkatarr, bubblig mage, huvudvärk och trötthet är borta.
Men till det viktigaste- jag vill behålla min vikt.
Innan så hade jag både ett fysisk sug och ett psykiskt sug, alltså både kroppen och hjärnan ville ha goda saker. Att kämpa mot båda delarna är helt jäkla övermänskligt enligt mig. Det klarar jag inte! Med LCHF så slipper jag det fysiska suget, och det är detta som räddar mig!
Som idag, jag kollade på ostbågar på affären jäklar va gott tänkte hjärnan! Men sen kunde jag dra på munnen,gå vidare och ta med en låda färska jordgubbar och här sitter jag nu och känner mig nöjd.
Idag har jag jobbat veckans sista skift, vart  på banken och pratat huslån och sen flyttade vi ut till mammas och pappas gård där vi ska vara husvakt medan dom är på semester. Inte så mycket tid och ork till att laga mat så jag prövade ett snabbt alternativ, Så gott!!
Köpte Jensens pulled chicken, jensen coleslaw och åt det med sallad och bea. Mums :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen