Varför LCHF?

I dagens samhälle finns det en mängd olika dieter och metoder för att gå ner i vikt, behålla sin vikt, gå upp i vikt, bygga muskler jada jada.  Jag har valt att leva enligt LCHF, vilket jag gjort i ungefär ett och ett halvt år. Varför då kan man undra? Först och främst var det för jag behövde en diet för att gå ner mer i vikt, hade gått från 97,8 till 87 genom att promenera och räkna kalorier. Men sen stod det still, inte en millimeter rörde sig vågen. Jag läste Katrins dags att bli smal och körde igång. Det rasslade till på vågen, magen kom i balans, ingen huvudvärk, inga blodsockerfall eller trötthet mitt på dagen och god mat. Jag mår helt enkelt som allra bäst när jag äter LCHF, därav anledningen till att jag gör det. 
Tidigare hade jag magkatarr, ont i huvudet, var trött, gasig, fick i princip aldrig "uträtta mina behov" på toa. Bara det faktum att magen funkar felfritt gör att man känner sig flera kilon lättare och fler cm smalare! Fantastiskt helt enkelt :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen