Olika förutsättningar

Beroende på hur man lever så har man olika lätt/svårt att banta. Det kan jag garantera nu efter att ha testat det med många olika levnadssätt! När jag gick ner som mest förra våren så pluggade jag på distans utan bestämda tider och bodde på tredje våningen i lägenhet. Kunde alltid börja morgonen med PW eller jogg utan stress, gick ut med hundarna fler gånger om dagen upp och nedför trappen och kunde utan problem laga mat länge varje dag. Resultat=oslagbart! 
Under hösten har jag jobbat skift på industri, ibland 7 dagar på raken och med 12timmarsnätter. Godisautomater och läskautomater precis bredvid maskinerna, kasst med tid att både handla och laga mat plus att vi flyttade till hus och bara kunde släppa ut hundarna. Resultat=mer plus än minus på vågen 
Nu har jag nytt jobb, ett stillasittande jobb med tidiga mornar och sena kvällar. Åtminstone känns det så nu denna mörka årstid! Orken att laga mat på kvällen är inte på topp och definitivt inte heller orken att motionera. Men- det finns inga godisautomater och ju mer tiden går desto mer kommer man in i rutinerna! Jag tror detta kommer gå bra, inte lika bra som förra våren men nästan. Men med facit i hand- beroende på jobb/boende/årstid/intressen/familj så har alla olika förutsättningar för att banta. Det gäller bara att alla hittar sitt sätt och sina rutiner för att klara av det. 

Kram! 
Ronja knutsson
2015-01-22 @ 16:36:42
URL: http://ronjaknutsson.blogg.se/

Hoppas verkligen det går bra för dig! Jag har själv gjort en viktresa och det känns så skönt när man känner sig stolt! :) lycka till! Jag har ätit lchf sen 2013 och gått ner 10 kg :) nu äter jag det för att hållas i form :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen