Från fetto till nitisk

När jag vägde över 90 kilo så hade jag inga problem alls med att stoppa i mig vad som helst, typ hamburgare, kakor, chips, läsk godis ja men ni vet! 
Nu när jag är normalviktig och väger 66 kilo så känner jag dåligt samvete bara jag tänker på nått onyttigt. Sunt eller osunt? Ja ni.. Sunt är det för att jag är medveten om vad jag stoppar i mig, vad det har för effekt, vad som händer efteråt och sist men inte minst vilket begär de triggar igång! Men å andra sidan, med tanke på att jag nu är normalviktig och motionerar massor samt äter strikt lchf så gott som jämt så vad gör det om man tar en bit smörgåstårta när någon fyller år? Ingenting, egentligen! 
På ett år har jag gått ner 35 kilo, den 5/8 2013 vägde jag 84,6 kilo och det var dagen då jag började leva ett liv med LCHF. Under den tiden så har jag fuskat nån gång på helgerna med något som jag vart riktigt sugen på. Men i veckorna har det varit clean eating, alltid!! För det mesta på helgerna med, avsteg kan jag ha tagit genom att äta saker som innehåller för mycket kolhydrater, men absolut inte vart onyttiga. 
Det värsta är när man känner sig tvingad att äta det som vi LCHFare kallar för onyttigt bara för att folk kommer bli sura om man inte gör det. Jag hatar när någon är sur på mig, vill helst vara alla till lags jämt! 

Men en sak vill jag att alla som läser det här och kämpar med sin vikt, hjärnspöken,sockertroll eller vad som helst: 
- gör medvetna val, se till att du erkänner för dig själv vad du äter och vad det innehåller samt vilka konsekvenser det ger
- se till att inte fastna i något träsk, har du fuskat som fan i helgen så är det skärpning i veckan! Du gör allt för att bli av med det du lagt på dig, eller för att bli av med sockersuget som du garanterat kommer att känna efter att du fuskat
- tro på dig själv! Lyssna inte på vad andra säger eller tipsar om, känn efter vad du och din kropp mår bra av och sträva alltid efter att sätta dig och din hälsa i första hand! 

Kram ❤️ 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen