Hösten kommer

Nu börjar det bli höst ute, krispig luft och gult på träden. För ett år sedan åt jag riktigt strikt LCHF under hösten och tappade mycket vikt. Tills i våras/somras hade jag tappat 25 kilo med LCHF, 35 kilo totalt. Sen vart det semester och jag skulle unna mig lite, lite vart mycket och nu sitter jag här och har precis börjat min strikta period igen. 6 kilo tyngre än jag var i början av juni, jävligt onödigt eller hur? Skrev ett inlägg här tidigare om att nu jävlar skulle jag ta tag i detta igen, de höll ungefär 5 dagar sen hade jag smaskat kolisar igen. Jag tror att jag behövde balla ur ett tag, men det svåra är att komma tillbaka till strikt igen.
Jag har börjat räkna med lifesum igen, planerat mina dagar i förväg och har ett skyddsnät med livlinor. Jag ska nu också ställa mig på vågen varje dag, för det hjälper mig att skärpa till mig när jag ser sanningen svart på vitt.
De dagar jag inte kommer vara strikt är planerade, fram till oktober är det två dagar. 29e augusti (jobb fest) och 20e september (bortbjudna). Imorse vägde jag 68,2 kilo. I vår ska jag väga 57, då ska jag ha gått ner mina 40 kilo. jävlarenamma!!
Linda
2014-08-27 @ 13:59:34

Hej Linn! Jätte inspirerande att läsa din blogg. Har kört LCHF kost nu i snart 4 veckor, har gått ner 5 kilo...Jag mår bra men är trött (för lite fett?) torrheten i munnen är hemsk fortfarande...förstår inte varför den inte försvinner.
I alla fall, nu har jag lagt till din blogg bland favoriter. Kram

Svar: Hej! Jag upplevde också ofta trötthet med LCHF, speciellt i kombination med mitt skiftjobb. Har haft ett litet uppehåll med LCHF nu men var lika trött i all fall, provade att äta järntabletter och det vart mycket bättre! Är nu tillbaka på LCHF igen då jag kände mig mycket bättre i kroppen med det. Vad kul att du följer mig! Kram
Linn




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnslchf.blogg.se

Vågen stannade som mest på 98 kilo. Har i stort sett hela livet vart överviktig men gick upp väldigt mycket i slutet av tonåren. Började med LCHF hösten 2013 men hade ett uppehåll på några månader i slutet av 2014. Äter nu LCHF igen och har som mål att gå ner till 60 kilo. Jag mår bra av LCHF och har med hjälp av den kosten blivit av med magproblem och över 30 kilos övervikt. Läs gärna min blogg för recpet och inspiration!

RSS 2.0
Matbloggstoppen